تبلیغات
موزیک جدید 2019 - یک ‌رژیم غذایی متعادل برای خانم ‌ها

امروز:

یک ‌رژیم غذایی متعادل برای خانم ‌ها


یک ‌رژیم غذایی متعادل برای خانم ‌ها

با بخش غذاهای رژیمی مجله اینترنتی بیست ستون همراه باشید

بهترین موقع برای خوردن کربوهیدرات، پروتئین و چربی چه مواقعی است؟ چه میزان پروتئین باید مصرف کنید و چه چیزی میزان مصرف ‌مواد غذایی روزانه شما را مشخص می‌کند؟ عاقلانه انتخاب کنید و به‌این‌ترتیب هر روز رژیم غذایی سالمی خواهید داشت.

نیازهای غذایی روزانه خانم‌ها با آقایان متفاوت است و در این مقاله متخصص تغذیه ما راهنمایی‌ها و ایده‌هایی برای تهیه غذاها برای خانم‌هایی که به دنبال رژیم غذایی متعادل و سالم هستند ارائه داده است؛ اما منظور ما از رژیم غذایی متعادل دقیقا چیست؟ قوانین ساده‌ای است مانند اینکه روزانه پنج وعده غذایی بخورید شامل سه وعده دانه‌های کامل یا اینکه بیشتر ‌ماهی و ‌مرغ بخورید و کمتر ‌گوشت قرمز و یا اینکه مواد لبنیاتی کم‌چرب انتخاب کنید؛ اما این کل قضیه نیست. چه میزان باید غذا بخورید و بهترین موقع برای خوردن پروتئین، کربوهیدرات یا چربی کی است؟ این مقاله را بخوانید تا شما را به داشتن رژیم غذایی متعادل و سالم هدایت کنیم.

میزان مواد مغذی موردنیاز روزانه:

خانم‌ها 2000 انرژی (کیلوکالری)

آقایان 2500 انرژی (کیلوکالری)

پروتئین

خانم‌ها 45  (گرم)

آقایان 55  (گرم)

کربوهیدرات

خانم ها 230 (گرم)

آقایان  300 (گرم)

شکر

آقایان 90  (گرم)

بانوان 120  (گرم)

چربی

آقایان 70 (گرم)

بانوان 95 (گرم)

چربی‌های اشباع شده

آقایان 20 (گرم)

بانوان 30 (گرم)

فیبر

آقایان 24 (گرم)

 بانوان 24 (گرم)

نمک

 آقایان 6 (گرم)

بانوان 6 (گرم)

نهار

یک نهار مخلوط از پروتئین و کربوهیدرات‌های نشاسته دار تهیه کنید. غذاهایی که کربوهیدرات غنی هستند انرژی فراهم می‌کنند و بدون آن‌ها شما از آن خستگی معمول عصرها رنج خواهید برد. کلید این است که کربوهیدرات‌هایی را انتخاب کنید که قند خون را به‌طور ثابتی بالا نگه می‌دارند. این به این معناست که به جای استفاده از کربوهیدرات‌های ساده یا آن‌هایی که سفید هستند از دانه‌های کامل استفاده کنید که غنی از فیبر می‌باشند زیرا این به شما کمک می‌کند از خستگی بعدازظهرها جلوگیری کنید.

غذای رژیمی پیشنهادی: می‌توانید ساندویچ ‌نان سبوس با سالمون، ‌مرغ یا لبنیات کم‌چرب به همراه مقدار کافی ‌سالاد بخورید.


شام

خوردن کربوهیدرات‌ها را متوقف نکنید. آن‌ها چربی کمی دارند، غنی از فیبر هستند و به شما کمک می‌کنند شب احساس ‌آرامش بیشتری داشته باشد. آن‌ها را با بعضی چربی‌های لازم و سالم مخلوط کنید. آن دسته از چربی‌هایی که در ‌ماهی‌هایی مانند سالمون و ساردین و همچنین مغزها، دانه‌ها و روغن‌هایشان پیدا می‌کنید. بدن شما می‌تواند از این چربی‌های سالم در طول شب برای بازسازی استفاده کند که برای نگه داشتن ‌پوستو موی سالم ضروری است.

غذای رژیمی پیشنهادی: نصف بشقاب خود را با انواع ‌سبزیجات رنگی یا ‌سالاد پر کنید همراه با ‌مخلفاتی از روغن بذر کتان و مقداری گوشت، ‌ماهی یا لوبیا با ‌برنج قهوه‌ای یا ‌پاستا.

منبع: www.bistsotoon.com

 


نوشته شده در : دوشنبه 28 آبان 1397  توسط : علی خوبیان.    نظرات() .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر